Wednesday, April 27, 2011

HANTU KARIPAP, ngeri siot !!!


Hari tu, mak talipon. Suruh ambil adik kat Stesen Komuter Seremban. Sekarang ni, rajin pula adik balik hujung minggu, hairan juga. Selidik punya selidik, rerupanya asrama tempat adik tu, sudah ada hantu. Aku tanya mak, ’Hantu apa yang ader kat situ?’. Mak pun jawap, ’Entah, kata nyer hantu karipap’. ’Apa??!! Hantu Karipap??!!’, hahaha. Lawak sungguh.

Masa aku ambil adik tu, berboraklah pasal hantu karipap ni. Adik cerita, hantu karipap ni, budak perempuan yang rambutnya panjang lurus dan sedang membawa bakul yang berisi karipap. Hantu karipap ni, muncul pada waktu malam je. Ada juga rakan adik yang terkena histeria kerana kekacauan yang dibuat oleh hantu karipap ni. Sepatutnya, hantu karipap ni kalau dibuat kawan baik, mesti tiap-tiap malam kenyang makan karipap hantu ni, hehehe.

Agaknya, kenapa dalam banyak-banyak kuih, hantu ni pilih untuk membawa karipap? Kalau ikut firasat aku yang untuk jadi bahan gelak ketawa ni, tak lain tak bukan ialah mesti masa dahulu, budak perempuan ni suka mengejek makcik jual karipap yang tak sedap. Lalu makcik karipap tu, sumpah budak perempuan ni jadi hantu karipap, hehehe. Tidak pun, budak perempuan ni dahulu, mati sebab tercekik makan karipap. Tak pun, mati dibaling dengan karipap, hahaha. Sudah, merepek jer aku ni, huhu.

Kalau masa aku kecil dahulu, ada juga kecoh pasal hantu ni tapi bukan hantu karipap. Hantu pada zaman aku ni, dikenali sebagai hantu tetek. Dengar cerita, hantu ni keluar pada waktu tengahari. Apabila sesiapa jumpa hantu ni, hantu ni akan tangkap mangsa dan masukan kedalam teteknya yang dengar cerita begitu besar teteknya. Ialah, kalau teteknya tak besar, macam mana dia nak simpan orang dalam tu, tul tak?? Hahaha.

Masa tu, memang aku seram ar. Balik sekolah pun, ramai-ramai dengan kawan. Tapi bila aku fikir balik sekarang, rugi aku tak jumpa hantu tetek. Ialah, hantu tetek, besar plak tu, giler best, hahaha. Layannnnnnnn!!

2 comments:

  1. wakakaka... macam2 erk..
    drop by baca entry n menabung.....
    sama2 menabung...
    daaa~

    ReplyDelete
  2. betul ke hantu tetk tu mcm dalam citer hantu kak limah balik rumah.. PANJANGNYA.....

    ReplyDelete

IKLAN UNTUK ANDA